Uit marktonderzoek is gebleken dat de naambekendheid bij particulieren onder de 50% ligt en dat
het niet duidelijk is wanneer men
een beroep kan doen op het Waarborgfonds. «Hoewel
velen de weg naar ons vinden via professionele
verwijzingen (zoals politie en verzekeringstussen -
personen) willen we toch meer aan deze bekendheid
doen. Wij willen graag eigentijds en oplossingsgericht
met onze klanten omgaan.» In dit kader heeft het Waarborgfonds de website (
www.wbf.nl) vernieuwd.
De website is voorbereid
om in de toekomst de claimant een beveiligde toegang
tot het schadesysteem te bieden, waarmee schadegevallen digitaal kunnen worden aangemeld.
Het Waarborgfonds gaat actiever werken aan de naambekendheid en het publiek voorlichten over de dienstverlening.
Er is een nieuw logo ontwikkeld, waarbij de gekreukelde lijn
die overgaat in een stabiele, symbool staat voor de
wijze waarop het fonds problemen kan oplossen.
In 2009 ontving het Waarborgfonds 53.164 claims waarvan 50.462 van onbekend gebleven daders.
In totaal werd in 2009 € 59,8 miljoen uitgekeerd. Het fonds wist € 3,2 miljoen op de daders te verhalen.