|
|
|
De financiële onderneming stelt aan alle personen die binnen de onderneming betrokken zijn bij de afhandeling van klachten van consumenten, cliënten of deelnemers over betaaldiensten, financiële diensten of financiële producten van de financiële onderneming, een beschrijving beschikbaar van de te volgen procedure voor de afhandeling van die klachten.
|
|
|
Dit artikel is gebaseerd op artikel 4:17, derde lid, van de wet en komt in
de plaats van de artikelen 50 van het Bfd, 17, tweede lid, en 34, eerste lid,
van het Bte 1995 en 24 van de Nadere regeling gedragstoezicht effectenverkeer
2002 en onderdeel 4.14 van bijlage 4 bij de Nadere regeling
gedragstoezicht effectenverkeer 2002. Het gebruik van het begrip
«cliënten» in dit artikel vloeit voort uit artikel 6 van de Wfd en wat de
klachtenafhandeling door beleggingsondernemingen betreft, uit het Bte
1995.
Om te waarborgen dat binnen de beleggingsonderneming of financiëledienstverlener
alle personen die betrokken zijn bij de behandeling van
klachten op de hoogte zijn van de wijze waarop deze klachtbehandeling
dient plaats te vinden, verplicht dit artikel tot het beschikbaar stellen van
een beschrijving van de bij de klachtbehandeling te volgen procedure.
|
|
|